30 Temmuz 2010 Cuma

Üniversite Tercihleri

TV programlarında farklı üniversitelerden öğretim üyelerini kendi üniversitelerini tanıtmalarını izliyorum.

"Niçin kendi üniversitelerinin tercih edilmeli?" sorusunun cevabı olarak istisnasız hepsinin "İngilizce dil kullanımı ile ABD'ndeki bir üniversite veya yüksek okulda bir dönem okumayı ve çift derece almayı" dile getirmesi beni üzüyor.

Hiçbiri, "Merak etmeyi, bağımsız düşünmeyi, meseleleri irdelemeyi, okumayı, yazmayı, tartışmayı, anlamayı en güzel biz öğretiriz" demiyor.

Üniversite ve bölüm seçerken adayların üç soruya samimi/doğru cevap vermeleri gerekiyor:
1. Ben ne yapmak istiyorum?
2. Seçmek istediğim meslek benden ne istiyor? Başarılı olmak için ne yapmalıyım?
3. Seçmek istediğim meslekten toplum ne istiyor?

Gerisi yalan!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder